The Convict
Domaren Alicja Mazu hamnar i fängelse efter att oskyldigt ha anklagats och dömts för mord.
I fängelset försöker Alicja prata med en ung kvinna som var servitris på hennes bröllop, i hopp om att hon ska veta vem som satte dit henne.
Eftersom Alicjas advokat överklagat hennes dom på 15 år för sent vinner den laga kraft. Hennes enda lösning nu är att själv återuppta utredningen.
Polisen börjar hålla ett öga på Natalia och Wiki, samt dennes återkommande fängelsebesök hos Kosa. Alicja är övertygad om att Pawel satte dit henne.
Alicja slåss desperat för sin dotters säkerhet, och Wiki åker fast för narkotikahandel på Pawels klubb.