The Twisted Tale of Amanda Knox
Polisen pressas att ta i med hårdhandskarna mot Amanda och Raffaele, medan Edda kämpar för att återförenas med sin dotter.
Amanda, Raffaele och Patrick Lumumba sitter fängslade medan åklagaren Giuliano Mignini bygger sitt fall. Samtidigt målar media ut Amanda som ett monster.
Fallet mot Mignini tar en oväntad vändning och jakten på en ny misstänkt, Rudy Guede, inleds. Under den uppmärksammade rättegången granskas Amandas agerande minutiöst av pressen.
Rättegången fortsätter och Raffaeles dagar i fängelse blir till månader och år. Hans hjärtskärande historia rullas upp. Raffaele uppmanas att separera sitt försvar från Amandas innan domen faller.
Efter domen hamnar Amanda i en djup depression och försöker acceptera sitt liv i fängelset. Men när överklagandet närmar sig och nya fakta dyker upp, bestämmer hon sig för att inte upprepa misstagen från den första rättegången.