Pati
Pati träffar Agata och Marek Rulewski, som vill adoptera hennes syskon. Paret gör allt för att ställa sig in hos henne.
Pati hjälper Krystian att sopa igen bevisen efter brottet. Kommissarie Molęda misstänker att Cichy har med Sonys försvinnande att göra.
Pati fattar ett svårt beslut. För barnens skull ger hon makarna Rulewski ett gott omdöme inför rätten.
Pati vill få tag i sina syskon till varje pris. I ren desperation stjäl hon en bil för att ta sig till Warszawas flygplats.