The Defeated
Berlin, 1946. Den tyska polisen Elsie upptäcker en dagbok tillhörandes en ung flicka som nyligen mördats av en lokal gangster. Samtidigt anländer New York-polisen Max McLaughlin till stan.
Elsies och Max enhet lyckas spåra Karin, som flyr tillbaka till Engelmacher. Under tiden hittar Max fler ledtrådar till var Moritz kan gömma sig, samtidigt som hans bror hittar ett nytt offer.