The Face Doctors
Patienter får behandling som förändrar deras liv och reparerar deras ansikten. Vi följer patienter vars ansikten drabbats av genetiska sjukdomar, trauma eller tuffa sjukdomar när de får behandling som ändrar deras liv för alltid.
The Elephant’s Trunk
Peter genomgår en näsoperation efter att ha förlorat näsan pga cancer. Och kirurgerna kämpar för att sy fast Jacks käke igen efter en elsparkolycka.
The First Thing You Look At
Vanlig tandvärk leder till en dödlig köttätande infektion i Terrys öga. Anita fattar det hjärtskärande beslutet att låta operera bort sitt ena öga.
Kamil har blivit av med halva sin näsa och behöver hjälp av protesläkaren Nigel. Kirurgen Vijay pusslar ihop Deans krossade käke och kindben.
Efter att ha mått dåligt i åratal pga sitt utseende vill Holly ha en rakare näsa. Leo har blivit isolerad sedan han förlorade vänster öga i cancer.
Alex har blivit fånge i sitt eget hem efter att ha fått sin näsa bortopererad. Ett infekterat insektsbett har orsakat ett gapande hål i Traceys hals.
Brenda är förlamad på ena sidan av ansiktet och vill desperat kunna le igen. Och kirurgen Vijay gör ett svårt ingrepp för att räta ut Meghans käke.