The Magicians
Unauthorized Magic
Quentin och Julia rekryteras till Brakebills University, en skola för magisk pedagogik.
Quentin och Julia har en oväntad - och flyktig - återförening. Penny blir överväldigad av kraften i sina egna psykiska förmågor och Alice är fast besluten att ta reda på vad som hände med hennes saknade bror - till varje pris.
Quentin vaknar upp på ett mentalsjukhus och måste skjuta sin panik åt sidan för att söka hjälp av den person som han minst litar på.
Förstaårsstudenterna måste ta sig igenom The Trials, en serie av okonventionella och känslomässiga tester. De som passerar kommer att uppleva en resa för livet. Misslyckas, och deras tid på Brakebills är över.