The Regime
Victory Day
Elena förbereder sig för segerdagen när en trött Zubak kommer till palatset, och då blir varse kanslerns strikta försiktighetsåtgärder.
The Foundling
Nicholas är oroad över Zubaks växande inflytande över Elena och konspirerar med hennes högsta ministrar för att rota fram komprometterande uppgifter.
Elena försöker skademinimera genom att återknyta till sitt folk. Under tiden sätts Agnes lojalitet på prov av ett anonymt förslag.
När palatsens murar har forcerats måste Elena dra nytta av sina färdigheter i diplomati – och dubbelspel – för att sitta kvar som kansler.