Dömda
Mark Cobden skickas till fängelset och måste snabbt lära sig att överleva. När en fånge identifierar fängelsevakt Eric McNallys svaghet står han inför ett omöjligt val.
Mark blir mobbad av medfången Johnno. Ska han berätta för fängelsevakterna och riskera att få etiketten "tjallare", eller riskera att attackerna blir allt mer våldsamma? Under tiden blir Erics son attackerad.
Mark drabbas av en tragisk personlig förlust och får chansen att lämna fängelset för en dag. Eric tvingas ta större risker för att skydda sin familj. Men var ska han dra gränsen?