True love Sverige
Angelo och Malin gör det första lögndetektortestet och det chockerande resultatet avslöjas under sanningsceremonin. Dessutom anländer nya singlar till villan.
Inför kärleksceremonin står det klart att tre tjejer måste lämna villan. Det blir en känslosam ceremoni och ett tårfyllt farväl.
I en överraskande vändning ger sig en av singlarna av. Singlarna Christoffer och Kalle flyttar in i villan, vilket tänder hoppet om att hitta sann kärlek för en av tjejerna.
Triangeldramat mellan Carro, Malin och Angelo fortsätter. Konflikten mellan Elias och Sara verkar inte gå att lösa. En parövning hjälper Patrice och Mayima att ta första steget i sin relation.
Dr Volyk är tillbaka när Greta och Elias göra lögndetektortestet. Under sanningsceremonin avslöjas besvärliga lögner och obekväma sanningar kommer upp till ytan.