Until I Kill You
När Delia Balmer (Anna Maxwell Martin) träffar John Sweeney (Shaun Evans från Unge Kommissarie Morse) på en pub nära sitt hem har hon ingen aning om vem han egentligen är och vilket fruktansvärt brott han har på sitt samvete.
Seriestart. Delia träffar John Sweeney på en pub, vilket leder till en oväntad romans. När förhållandet utvecklas börjar Delia misstänka att John döljer ett mordiskt förflutet.
När Sweeneys våldsamma personlighet avslöjas, måste Delia använda all sin list för att fly med livet i behåll. I Amsterdam försöker polisen samtidigt identifiera en kropp.
Sista delen. En skräckslagen Delia måste möta Sweeney igen i rätten, vilket visar sig få traumatiska konsekvenser.