Up Next: Holly Humberstone
“Att skriva är definitivt mitt sätt att bearbeta mina känslor”, säger Holly Humberstone till Apple Music. “Det är mitt sätt att uttrycka mig inför resten av världen. Kanske är anledningen till att mina låtar berör människor att jag helt enkelt försöker komma på vad jag själv egentligen känner.” Inspirerad av sin pappas passion för poesi började en sjuårig sångerska från East Midland att skriva låtar, och förfinade dem till sin helt egna storslagna och häpnadsväckande ärliga popmusik. Humberstones låtar – med en igenkänningsfaktor som ger Lorde-vibbar och känslosamma melodier – speglar hennes egna erfarenheter, men kan lika gärna kännas som något du själv upplevt. (Fråga bara hennes fans, som regelbundet tackar sångerskan för att hon satt ord på deras känslor.) I sin Up Next-film tar Humberstone med oss till hemmet där hon växte upp och pratar öppenhjärtigt om hur viktig hennes familj och fyra syskon är. Vi får veta varför hon var tvungen att lämna de tuffa skrivarsessionerna i London och återvända hem för att kunna skapa sin bästa musik hittills. Och i en underhållande intervju med Rebecca Judd reflekterar Humberstone över sin perfektionism, turnéminnen med Lewis Capaldi, sin passion för Céline Dion och mycket annat. Se intervjun och filmen, samt ett urval filmer med de övriga artisterna i Up Next-serien.
Sångerskan Holly Humberstone från East Midlands tar med oss hem till sitt familjehem och berättar om hur hon skrev låtar redan som sjuåring, sina starka familjeband och huset där hon växte upp. Dessutom får vi veta mer om hur hon bearbetar känslor med hjälp av musiken.
Rebecca Judd and Holly Humberstone
Rebecca Judd på Apple Music gör en personlig intervju med stjärnskottet och singer-songwritern Holly Humberstone. Hon berättar om att bo med sina föräldrar under isoleringen och de kreativa utmaningar det inneburit, om sin livslånga kärlek till Céline Dion samt delar med sig av minnen från turnén med Lewis Capaldi.