En ny stjärna på Washingtons politiska himmel har blossat upp i guvernören Danny Chung och vicepresident Selina Meyer känner sig hotad i sin position. I sin iver att ligga före råkar hon göra situationen värre under en tv-intervju där hon pratar om football för att visa att hon fortfarande är en vanlig amerikan. I kulisserna försöker presidenten dessutom begränsa utrymmet i media för hennes filibusterreform och Selina känner sig trängd.
Vicepresident Selina Meyer har fått många osmickrande smeknamn av de politiska bloggarna och blir besatt av dem. Samtidigt skickar hon Dan att försöka lirka information om presidentens åsikter ur Jonah.