Silicon Valley
Minimum Viable Product
Richard och hans programmerarvänner - Big Head, Dinesh och Gilfoyle - drömmer om att bli något. När det blir tydligt att Richard har utvecklat en kraftfull komprimeringsalgoritm åt sin hemsida blir han uppvaktad av två stora investerare.
Richard och Erlich får veta att Peter Gregory inte tänker betala innan de levererar en genomförbar affärsplan - en som innehåller en bantad personalstyrka. Medan Gilfoyle och Dinesh visar sig vara oumbärliga är Big Heads plats i företaget mer osäker.
På fyllan lovar Richard att han ska göra Erlich till styrelsemedlem. Det kommer han att få ångra. Richard kämpar för att sätta ord på Pied Pipers vision inför en presentation. Senare upptäcker han en intressant koppling mellan Peter och Gavin Belson.
Erlich övertygar en graffitikonstnär att skapa Pied Pipers logotyp, med kontroversiella resultat. Jared försöker effektivisera företaget. Richard får veta att han bara har åtta veckor på sig att förbereda en demonstration på TechCrunch Disrupt.
Richard känner sig hotad när teamet anlitar "The Carver", en ökänd hackare, för att hjälpa till med Pied Pipers moln. Erlich och Dinesh kämpar om att få uppmärksamhet från Tara, Gilfoyles flickvän som är på besök. Jared blir blåst.