Vit sand
Seriestart. Ett år har gått sedan det brutala mordet på en tysk surfare i en jylländsk fiskeby och förövaren går fortfarande fri. Nu hoppas den danska undercoverpolisen Helene kunna lösa fallet, i tätt samarbete med den tyske poliskollegan Thomas.
Helene och Thomas flyttar in i en trång campingvagn och lär känna några av byns mäktigaste personer. De stiftar också bekantskap med Sebastians gamla umgängeskrets, däribland surfaren Michelle som visar vara av det mer gåtfulla slaget.
Thomas förbereder caféet för öppning medan Helene får jobb på byns vårdhem. Där möter hon en dement gammal man av särskilt intresse. Thomas skaffar sig tillgång till lokalarkivets övervakningsband efter nya upplysningar om Sebastian.