Vota Juan
Juan försöker framstå som en hjälte genom att lösa en kris i sitt departement för att nomineras i sitt partis primärval.
Efter ett snack med sin assistent ger Juan en intervju där han presenterar sig själv som folkets kandidat, vilket förargar hans parti.
Juan måste bo med sin dotter som beundrar Recalde – Juans politiska rival i primärvalen.
Juan försöker framstå som ärlig genom att återlämna en skinka som givits till honom. Carmen upptäcker att Moncloa stöder kandidaturen.
Juan går på en skolåterträff och skryter där om sina framgångar. Carmen berättar för dem att presidenten tänker försöka bli omvald.