Your Honor
När New Orleans-domaren Michael Desiatos tonårige son Adam är inblandad i en tragisk olycka står han inför ett omöjligt beslut som kommer att påverka hans familj för all framtid.
På domare Michael Desiatos frus årsdag hittar han och sonen Adam på ett alibi för olycksdagen. Michaels nära vänner tillika kollegor Charlie och Lee blir indragna i lögnerna när de gör honom en tjänst.
Michael fortsätter använda sin makt för att mörka detaljer kring olyckan samtidigt som gangstern Jimmy Baxter och hans fru Gina planerar sin hämnd. Saker och ting går inte ihop i kommissarie Nancy Costellos utredning.
Michael försöker återgå till det vanliga livet tills han upptäcker att nån utpressar honom. Jimmy och Gina Baxter är fortsatt beslutna att hämnas sin sons död.