Digits
Connecting To The Future
Host Derek Muller escorts us to the physical heart of the Internet describes the very first message sent by UCLA professor Leonard Kleinrock and demonstrates how Internet co-creators Vint Cerf and Bob Kahn devised a language that gave birth to the Internet as we know it.
Man Vs. Machine
We peer inside "The Internet of Things" and reveal how web advertising search engines and 24/7 surveillance have transformed our lives. In the words of Edward Snowden: "TV is a medium you watch. The Internet is a medium that watches you as you watch it."
Muller introduces viewers to “white hat” hackers the U.S. Secret Service’s cybercrime division including West Point soldiers all of whom are working to protect us from the risks associated with persistent connectivity as the Web transitions from a medium to a utility on par with electricity.