HIStory 3: Make Our Days Count
High school students Xiang Hao Ting (Song Wei En) and Yu Xi Gu (Huang Juan Zhi) are polar opposites: Hao Ting is a rebellious extrovert, while Xi Gu is a reserved bookworm. When Hao Ting’s girlfriend takes an unexpected interest in Xi Gu, it puts the quiet student directly in Hao Ting’s crosshairs. Initially driven by jealousy and rivalry, Hao Ting’s confrontations with Xi Gu reveal deeper layers of their personalities. As Hao Ting’s troubled past and Xi Gu’s painful loss come to light, their animosity gradually transforms into an unexpected bond. Through clashes and shared vulnerabilities, the power of love and understanding might just bring these unlikely souls together before their high school days end. This 2019 Taiwanese BL drama, part of the third installment of the “HIStory” series, was directed by Tsai Mi Chieh.