Miyabi Tachibana (Nakatani Miki), a successful 39-year-old dermatologist, is confident and content being single despite facing societal pressure. At a school reunion, she is overwhelmed by her classmates' pity for her unmarried status, leaving her feeling disoriented. During a restaurant meeting, the chef-owner Seiji (Naohito Fujiki) bluntly comments that she isn't attractive to men, which sparks her determination to change her image. Seeking his advice, Miyabi embarks on a journey of self-discovery and potential romance, challenging societal expectations about marriage and relationships. Based on a 2014 novel by Keiya Mizuno, this drama explores a woman's empowerment and personal growth. "It's not that I can't marry. I don't marry" is a 2016 Japanese drama directed by Ayuko Tsukahara and Toshio Tsuboi.