Winter Is Coming
Kim and Pierre establish a new camp in an unexplored part of the Yukon; desperate for a supply of winter meat, Becky embarks on an early season moose hunt; Pike Mike and Bentley attempt to secure their essential food sources before winter sets in.
Becky intensifies her efforts to harvest a moose; Pierre looks to the land for resupply; Hoping to expand his trap-line Bentley flies north to establish a new camp; Pike Mike takes one last kick at the can in his quest to pad his winter larder.
Kim and Pierre turn their attentions to harvesting big game; Mike returns home to discover a cabin in much need of repair; now in Lutsel K'e, Becky tries to sort out her green team of sled dogs; Bentley accelerates his winter trapping preparations.
Bentley goes hunting, determine to find meat for his family, Kim and Pierre set their sights on a beaver, an essential source of bait they need for the winter trapping season, and Mike comes up with a novel way to procure an ample stock of firewood.
Becky braves sub-zero temperatures to fish a remote, frozen lake; Pike Mike searches for a precious source of bush medicine; Kim and Pierre break camp and begin their winter trapping season. Bentley heads cross-county with a fishing boat in tow.
Kim and Pierre's trapping season is complicated by a troublesome local resident; Becky enlists her dog team to help secure a supply of firewood. Pike Mike hunts for small game; Bentley teaches his young nephew the tricks of the trapping trade.