Maximum Foodie
Maximum Foodie catalogs Sashi De's foodie journey across the globe; a rendezvous with the best chefs on the planet, an insight into exotic ingredients, and untold culinary tales.
Liesel pinballs around a city known for its gastronomy, the forgotten hub of British East India trading company, Kolkata. From trying out what the bustling city's vibrant street food scene has to offer, to the lesser known gems, including, venturing into India's only Chinatown and sampling their delicacies.
This investigative mission starts off in the sin city atmosphere of the Vegas strip. After a gluttonous stint at a generic buffet, Liesel is inspired to do a road trip to find iconic gems in the state of Nevada. From ghost towns, to monstrous foodie challenges, to hole in the wall dive bars in the middle of nowhere, this trip has it all.
To understand the food of this region, Liesel explores the quaint sea-side town of Rimini and the hugely impressive Bologna. It's a tale of discovering local foodie passion that allows Liesel to hunt for truffles and try her hand in making her own gelato, a the world's only Gelato University!