Fifteen Years of Waiting for Migratory Birds
Li Li (Sun Yi) is a stellar student with low self-esteem due to her appearance, while Pei Shang Xuan (Zhang Ruo Yun) is a handsome but academically poor student. When they first meet at 13, they seem worlds apart, but Li Li secretly harbors deep feelings for Shang Xuan. Throughout the next 15 years, she remains his most loyal friend, supporting him unconditionally. As time passes, Shang Xuan gradually begins to recognize Li Li's true importance in his life, but their potential romance hangs in a delicate balance. Will their long-standing friendship finally transform into something more, or will their chance at love slip away? This is a 2016 Chinese drama series based on the novel Fifteen Years to Wait for Migratory Birds by Jing Feng, directed by Ke Han Chen.