The New Adventures of Flash Gordon
A Planet in Peril
On a vital mission to save planet earth from destruction, Flash Gordon, Dale Arden and Dr. Hans Zarkov make a rocket journey to the Planet Mongo.
The Hawkmen capture Flash, Thun, Barin and Aura and fly them to King Vultan's mile-high, suspended sky city where the winged monarch announces he will marry Aura and sends Flash and his friends to slavery in his atomic furnaces.
From Ming's palace, Dr. Zarkov uses an astral projector to warn Flash in Arboria of the impending collision danger to earth, and of Ming's planned Metalmen's attack on Arboria.