Somewhere South
American as Hand Pie
The historical ties between hand pies, labor and migration; a trip to West Virginia includes pepperoni rolls and a look at the world's most popular hand pie -- the empanada.
Porridge for the Soul
A dinner honors chef Edna Lewis; porridge gets the royal treatment; how blacks contributed to Southern cuisine.
A trip to the Mississippi Delta and farther south reveals that not all dumplings are the same -- whether they're filled with minced meat, chopped vegetables or nothing at all, they are known to stretch ingredients as well as the imagination.
Chow chow, a Southern relish, is celebrated at the Chow Chow culinary festival in Asheville, N.C.; Indian and Sri Lankan pickles; Puerto Rican escabeche; Korean kimchi.
Sampling a collard sandwich at the Lumbee Tribe of North Carolina's annual homecoming; on a trip to Georgia, Vivian Howard meets refugee farmers who grow greens that remind them of home.