Het team haast zich naar een ramp in een golfslagbad en naar een uitbraak van kwikvergiftiging waarbij de slachtoffers wel zombies lijken. Owen moet zich neerleggen bij zijn ziekte en bij wat de bijwerkingen van de behandeling zullen doen voor zijn ijdelheid. Michelle zoekt verder naar haar vermiste zus en TK weet niet wat hij moet met zijn prille relatie met Carlos.
Er zijn verschillende noodgevallen: een ongeluk in een graansilo, een eetwedstrijd en een vreemde indringer. Ondertussen zegt Judd er iets van dat Owen TK voortrekt. Marjan voelt zich buitengesloten bij haar nieuwe moskee als er nog een reddingsvideo viraal gaat. Owen helpt Michelle aan nieuwe informatie over de verdwijning van haar zus.
Een enorme tornado trekt een spoor van vernieling door Austin, en Owen en Michelle rukken met hun teams uit om de mensen van de storm te redden.
Er zijn meerdere noodgevallen: een carpoolritje dat fout gaat, een ongeluk op een boerderij en een herdenkingsdienst waar weleens een volgende begrafenis uit voort kan komen. Owen krijgt onverwachts een band met de voormalige commandeur van de 126, terwijl Marjan samen met het team Mateo helpt om zijn schriftelijke examens te halen.