I Know This Much is True
Dominick Birdsey zit met de gevolgen van de gewelddadige uitbarsting van zijn tweelingbroer Thomas in het bijzijn van iedereen en gaat na wat eraan vooraf is gegaan.
Dominick is nog bezig om de schade te herstellen van wat Thomas gedaan heeft. Het blijkt heel moeilijk te zijn om zijn broer uit Hatch te krijgen, de tbs-instelling.
Sheffer helpt Dominick met de voorbereidingen voor de hoorzitting van Thomas en wat er uit voort kan komen. Als Dominick toevallig een oude klasgenoot tegenkomt, komen pijnlijke jeugdherinneringen naar boven.
Door het manuscript van zijn opa komt Dominick meer over hem te weten. Na een verbluffende ontdekking schakelt Dominick een onverwachte bondgenoot in bij zijn missie om Thomas vrij te krijgen.