Mind over Murder
Mind over Murder vertelt het bizarre en psychologisch complexe verhaal van zes personen die zijn veroordeeld voor de moord op een 68-jarige oma, Helen Wilson, in Beatrice, Nebraska in 1985.
In 1989 maakt Tom Winslow zich verdacht in de zaak, die dan al een cold case is. Later schetst de rechercheur die het onderzoek leidt een ijzingwekkend beeld van het misdrijf.
Tientallen jaren na het proces komen er nieuwe details aan het licht in de zaak van de moord op Helen Wilson dankzij Joseph Whites aandringen op DNA-onderzoek.
In de nasleep van een historisch vonnis worstelt het stadje Beatrice met de gevolgen van een gerechtelijke dwaling.