Royal Pains draait om de arts Hank Lawson, die alles lijkt te hebben: een bloeiende carrière, een vriendin en een chic appartement in New York.
Hank en Divya worden naar het huis van een senator geroepen. Zijn vrouw Lilly Everett vraagt ze om hun zoon Kendrick, die de startende quarterback van Notre Dame wordt.
Net nu de relatie tussen Hank en Jill opbloeit, nemen hij en Evan een weekendopdracht aan, als dokter en oppas, bij de rijke familie Grant op hun technologievrije privé-eiland.