Onderzoekt de opkomst en ondergang van Synanon, het baanbrekende maar controversiële drugsafkickprogramma dat een sekte-achtige beweging werd.
Terwijl Chuck en Synanon met ernstige beschuldigingen te maken krijgen, worstelen veel aanhangers om hun leven weer op een rijtje te krijgen.