Velma
Tiener Velma Dinklet wordt beschuldigd van de moord op een klasgenoot en heeft 24 uur om de echte moordenaar te vinden. Er is één probleem: Velma heeft gezworen om nooit meer mysteries op te lossen.
Velma gaat tot het uiterste om het raadsel van haar moeders verdwijning op te lossen. Ze werkt zelfs samen met haar aartsvijand Daphne. Norville wordt geconfronteerd met een eigen vijand: stoners.
Als schoolhoofd Rogers alle vrouwelijke leerlingen inschrijft voor een cursus zelfverdediging, moeten Velma en Daphne hun complexe relatie op de mat uitvechten. Ondertussen wil Norville antwoorden van Fred… tegen elke prijs.
Als de mooiste meiden van Crystal Cove High worden aangevallen, gaat Velma aan haar feministische waarden twijfelen, terwijl Fred zijn kijk op vrouwen analyseert. Norville vraagt Daphne om hulp en raakt in een nieuw mysterie verstrikt.
Als Crystal Cove voor de hele stad een avondklok afkondigt, moet Velma noodgedwongen de nacht doorbrengen met de nerds van het schoolorkest …en Fred. Later ontdekt Daphne zelf iets.
Velma besluit haar vadersyndroom aan te pakken. Norville rebelleert tegen zijn vaders bèta-levensstijl. Fred verzet zich tegen het antifeminisme van zijn familie. Daphne ontdekt schokkende feiten over haar ouders -en haar verleden.