Ben 10: Ben Gen 10
När Ben träffar en ung Generator Rex som rymt från den fiemtligt sinnade Försynen, måste han ta sig genom en rad missförstånd och besegra den mörke Hex för att rädda världen från en trasig Omnitrix som smittar människorn på jorden med alien-DNA.