Förhandlaren
Danny Roman är den absolut bäste förhandlaren i sitt distrikt hos Chicago-polisen. Då hans bäste vän och partner mördas en kväll startas en undersökning och Roman anklagas för mordet. I en situation där hans kollegor och vänners hårda blickar speglar deras misstankar, tar han själv gisslan. Gisslansituationen bevakas hårt av media. Romans krav är att få prata med förhandlaren Chris Sabian och att få tid att finna sanningen bakom mordet på hans partner... Förhandlaren är en actionthriller med SamuelL Jackson, Kevin Spacey och J.T. Walsh i huvudrollerna.