16 & Pregnant
Maci
Innan hon blev gravid var Maci en högpresterande elev från Chattanooga, Tennessee. När hennes fästman Ryan inte visar något intresse av att hjälpa till måste Maci komma underfund med om hon kanske måste klara sig på egen hand.
16-åriga Catelynn, som är från en småstad i Michigan, tar ofta rollen som medlare i sin annars hetlevrade familj. Med stöd från sin pojkvän Tyler beslutar hon sig för adoption utan sina föräldrars samtycke.