4th and Forever
Tränaren Raul Lara söker efter återupprättelse för Long Beach Poly High fotbollslag, som blivit kallat seklets idrottsskola.
Welcome to Long Beach, Baby
Tränaren Laras son tävlar om platsen som förste quarterback och ett bråk bryter ut under en match. Devin Jackson upptäcker att han kommer missa matchen, Chaiyses mamma anordnar en överraskningsträff med hans frånvarande pappa.
Trots att de vann säsongsstarten så går träningspasset innan den uppkommande matchen katastrofalt. Under matchen mot St. Bonaventure så börjar frustrerade fans att vända sig emot sitt egna lag.
Efter förlusten mot St. Bonaventure, så varnar coach Lara spelarna, att ingen position sitter säkert och Jeremiah kämpar med sitt positionsbyte.
Poly möter ett mäktigt och inflytelserikt lag som de aldrig har lyckats besegra tidigare. Devon berättar till sina vänner att hans flickväns pappa vägrar ge honom en chans bara för att han är mörkhyad.
Men en pinsam förlust på hemmaplan så är resultatet för Poly det oimponerande 2-2 i matcher. Både föräldrar och studenter börjar ifrågasätta tränaren Laras beslut att sätta sin son som quarterback.