Amber Brown
Föräldrarna skiljer sig och bästa vännen flyttar iväg, så Amber Brown har det tufft. Genom sin konst, videodagbok och nya bästa vän Brandi får hon dock utlopp för sina känslor, och finner tacksamhet i kärleken som omger henne.