Anne Boleyn
Anne är inlåst i det ökända Towern anklagad för förräderi, äktenskapsbrott och, märkligt nog, incest. Hon bevakas av sin tidigare allierade Lady Shelton, som i hemlighet lämnar information till Cromwell.