Arkitekten
I en nära framtid måste en arkitektpraktikant hitta ett sätt att bygga tusen lägenheter i centrala Oslo, men upptäcker att den lämpligaste platsen är det parkeringsgarage där hon bor olagligt.
Praktikanten
I ett framtida bilfritt Oslo står Julie inför en skrämmande bostadsmarknad. Men när hennes hyra skjuter i höjden hittar hon en okonventionell lösning: ett bostadskollektiv i ett parkeringsgarage.
Grannar
Marcus och hans flickvän Nina är tyngda av skulder. Julie lär känna sin granne i parkeringsgaraget, aktivisten Kaja. Julie får en idé till tävlingen, men hon kan inte vinna som praktikant.
Julie kräver alla pengar från tävlingen och får det lån hon behöver. På väg ut från kontoret konfronteras Julie av Kaja och hon ser konsekvenserna med egna ögon.