Billy the Kid
The Immigrants
Det är 1871. Den 12-årige Billy McCarty och hans irländska invandrarfamilj måste lämna New York och resa västerut för att söka nya möjligheter. Men resan visar sig vara ödesdiger för vissa.
Antrim, Kathleen och de två pojkarna flyttar till Silver City och försöker starta ett nytt liv. Men alla deras drömmar krossas - och Billy förlorar allt.
Billy får nya problem när han går ihop med en person som heter Alias. Han dödar en man i självförsvar och hamnar på flykt, och sedan i famnen på en ung kvinna - Jesse Evans flickvän.
Billy, som är på språng igen, hamnar i Chihuahua, New Mexico, med en ny mexikansk vän som heter Segura. Tillsammans har de flera riskfyllda eskapader - men till slut riskerar Billy att förlora sitt liv.
Billy är på flykt från sitt förflutna och stöter på Pat Garrett, som har anslutit sig till Jesse Evans och hans 7 Rivers Gang. Billy vill fortfarande om att lämna det kriminella livet... men inte än.