Blue Murder
Den ambitiösa och knivskarpa kriminalkommissarien Janine Lewis (Caroline Quentin, flerfaldigt prisbelönt för bland annat Life Begins) är passionerat engagerad i både sina barn och sitt arbete. Men omvärlden kräver ofta att hon ska prioritera.
Cry Me a River: Part 1
Seriestart. Kriminalkommissarie Janine Lewis försöker lösa ett mordfall, gravid och ensamstående med tre barn.
Säsongsavslutning. Det blir en kapplöpning mot tiden för att lösa fallet, eftersom Janine får problem, både på jobbet och på hemmafronten.
Up In Smoke
Kommissarie Lewis leder utredningen när det från det lokala krematoriet kommer misstankar om att två kroppar har kremerats i samma kremering.
Säsongsavslutning. När det enda vittnet till ett mord är en autistisk pojke som inte kan berätta om vad han har sett, måste Janine ta reda på sanningen på ett annat sätt.