DI Ray
När kriminalkommissarie Rachita Ray blir förflyttad till mordroteln i Birmingham tvingas hon ta itu med en inre konflikt mellan sin brittiska identitet och sitt ursprung. Detta kommer också att påverka hennes polisarbete.
Rachita och hennes kollegor ger sig in i jakten på Anjuli Kapoor. De upptäcker snart fler saker som inte stämmer in på beskrivningen "hedersmord".
Antalet mord eskalerar, och Rachita och hennes kollegor upptäcker att de har att göra med den organiserade brottsligheten.