Condor
What Loneliness
Baserad på filmen "Condors tre dagar" från 1975. Den unga analytikern Joe Turner får reda på att CIA använt en algoritm han utvecklat för att spionera på amerikanska medborgare, och leder organisationen mot ett terrordåd som hotar miljontals liv.
Nyheterna om massakern på IEP sprider sig. Bob söker en allierad, då han beordrats att lämna operationen för att hitta Joe. Reuel ifrågasätter Maes kännedom om Sams senaste beteenden.
Insatsstyrkan kommer allt närmare och Joe tvingas fly med Kathy. Marty misstänker att det finns en mullvad i hennes team. Reuel ifrågasätter Bobs lojalitet allt mer. Joes jakt på svar leder honom till två viktiga personer från det förflutna.
Reuel och Marty hoppas att de kan gripa Joe med hjälp av Caleb Woolf. Bob försöker få fram information från Joubert. I Riyadh sätts en plan i verket.