Amerikansk äventyrsserie baserad på Dan Browns bästsäljande roman med samma namn. Den unge Harvard-symbologen Robert Langdon måste lösa en rad dödliga pussel i ett försök att finna en hemlig, gammal portal och rädda sin kidnappade mentor.