När den populära vloggaren Ruby Franke arresteras för barnmisshandel i augusti 2023 blir det snabbt en av de största trendhistorierna i Amerika. I åratal hade Frankes YouTube-kanal dokumenterat ett sunt, lyckligt familjeliv, med nästan 3 miljoner prenumeranter som mest. Men lyckliga familjer är sällan vad de verkar. När sprickorna började synas vände sig familjen till rådgivare Jodi Hildebrandt för vägledning – och fann sig snabbt fast i en mardröm. Bara familjen Franke vet vad som hände i deras hem. Den här serien är första gången som Shari och Chad, de två äldsta barnen, och Kevin, Rubys man, delar sin historia på djupet inför kameran. Med exklusiv tillgång till familjen Frank, deras vänner och grannar, och över tusen timmar av deras YouTube-kanals osedda inspelningar, går Devil in the Family: The Fall of Ruby Franke igenom reaktionen på sociala medier för att utforska den oberättade historien bakom Ruby Franke-fallet : delvis en familjetragedi, delvis en berättelse om att bli vuxen, delvis en berättelse om vår tid och farorna med ett liv som levs online.
Abundance
Miljontals prenumeranter tittar dagligen på mamman Ruby Frankes hälsosamma YouTube-innehåll. Men lyckliga familjer är sällan som de verkar. När livscoachen Jodi Hildebrandt kommer in i deras liv verkar hon ha svaren de behöver.
Familjen Franke stiger snabbt i graderna i livscoachen Jodis terapiorganisation. Men allt är inte som det verkar när mamma Ruby börjar förvisa familjemedlemmar från deras hem.
Med familjen Franke alltmer isolerad försöker folk på utsidan ta reda på vad som händer. Verkligheten är värre än någon föreställt sig.