DOM
En far som aldrig slutade kämpa mot droger. En son som aldrig slutade missbruka dem. Två sidor av samma mynt. Victor är polis som kämpade hela sitt liv mot kokainsmuggling. Hans son är drogmissbrukare som blev en av de mest efterlysta brottslingarna i Rio de Janeiro. Kan en fars kärlek rädda hans sons liv?
BARN KOMMER INTE MED INSTRUKTIONER
Rio de Janeiro, 1999. När en ung man blir beroende av droger, beger sig hans far till slummen för att rädda honom. Victor är en far vars uppdrag i livet är att vinna kriget mot droger. Samtidigt är hans son Pedro beroende av dem. Att vara på olika sidor i samma krig tär på deras relation.
Efter hot och oförmögen att kämpa emot sitt beroende, träffar Pedro Jasmin och går med ett gäng inbrottstjuvar. Victor söker efter en informant i ett försök att ta reda på var hans son är. Under 1970 är Victor med om sitt första drogtillslag.
Efter ett misslyckat försök att återförenas med sin far och irriterad av misslyckandet med det tidigare rånet, överväger Pedro att sluta, men kommer istället på en plan för en ännu större stöld. 1970 infiltrerar Victor slummen och träffar en knarkkung som vill göra kokainet populärt i Rio de Janeiro.
VEMS FEL ÄR DET?
Pedro blir irriterad på Licos konstanta misslyckanden under inbrotten. 1995, vid 14 års ålder, började Pedro och Lico ta kokain. De började med inbrott för att få mer pengar till droger. 1970 pressas en ung Victor till att prova kokain för första gången. Han ifrågasätter sitt agerande som agent och överväger att lämna uppdraget för gott.
Vid 15 års åldern går Pedro igenom en svår tid av rehab-behandlingar. Som vuxen och förkrossad av en förlust, tar hans drogmissbruk över. Hans vänner är oroliga att han kommer överdosera. 1970 tar en ung Victor en risk och gör ytterligare en leverans åt knarkkungen Ribeiro.
Efter att ha körts till sjukhuset efter en överdos, försöker Pedro sig på rehab igen, långt borta från Rio de Janeiro. 1999, vid 18 års ålder, släpps han från ungdomshäktet. Hans relation till sin far har blivit värre. 1970 kommer en ung Victor närmare Ribeiro och lär sig allt om vad som krävs för att smuggla in droger till favelan.