Gargoyles
En förbannelse tvingar de återstående gargoylerna att sova i tusen år. David Xanatos köper och flyttar slottet till New York, gargoylerna väcks och slottet attackeras.
Gargoylerna hittar de försvunna disketterna och överlämnar dem till Xanatos. Elisa berättar att attackerna iscensatts av Xanatos för att färdigställa sin Steel Clan, en typ av gargoylrobotar.
Med hjälpa av hans assistent Owen Burnett bestämmer sig Xanatos att testa gargoylerna mot the Pack, en grupp TV-hjältar som också är tränade legosoldater.