Great Expectations
Pip, en föräldralös som längtar efter en bättre lott i livet, stöter på den förrymde fången Magwitch som för honom på en oväntad väg, och han hamnar i klorna på den mystiska och excentriska miss Havisham, som visar honom en mörk värld av möjligheter.
Medan Pip fortsätter sin utbildning hos miss Havisham, blir han alltmer fäst vid hennes dotter Estella. I staden London får den korrupte och mäktige advokaten mr Jaggers ett brev som kommer att förändra Pips liv för alltid.
Efter att ha lämnat sitt liv i Gravesend får Pip en brutal introduktion till London medan han arbetar för mr Jaggers. Under tiden upptäcker Estella en plan som miss Havisham har.
Medan livet i London börjar ta ut sin rätt, drar Pips omoraliska arbete med Jaggers chockerande Estella tillbaka in i det livet.
Pips förflutna förföljer honom, och får honom att undra över om han någonsin kommer att kunna ta kontroll över sitt eget öde.
Just som Pip och Jaggers planer går i stöpet möter Miss Havisham äntligen sina demoner, och Estella försöker till slut frigöra sig efter ett avslöjande i familjen.