Harlan Coben's Lazarus
Psykiatern dr Joel Lazarus återvänder till sin hemstad efter att hans far, dr L, till synes begått självmord. Men snart börjar han se saker som han inte kan förklara.
När visionerna kastar ljus över flera offer kopplar Laz samman det gamla mordet på hans syster Sutton, hans fars misstänkta död och många andra mord till en och samma misstänkt.
Laz faller ner i en spiral efter ett chockerande avslöjande från sin syster Jenna. En ny vision får honom att tro att mördaren har slagit till igen, men en desperat jakt efter offret slutar i mera våld.
Laz och Jenna gör en chockerande upptäckt som får Laz att rikta misstankarna för mordet på Sutton mot en annan person. Nån i Laz närhet hotas och en människojakt inleds.
Efter att ha besökt en gammal patient inser Laz den gemensamma nämnaren i alla mordfall. En dödlig jakt framkallar gestalter ur Laz förflutna för en sista uppgörelse.