Harry Wild
Litteraturprofessorn Harry Wild (Jane Seymour) har precis gått i pension, men har inga tankar på att varva ned. Tillsammans med sin nya vapendragare Fergus inleder hon i stället en helt annan karriär, som framgångsrik privatdetektiv.
Säsongsstart. Ray Tiernan - Harrys ex och Charlies mentor - hittas mördad mitt under en pågående utredning. Fergus och Harry bestämmer sig för att inte ge upp förrän de tagit fast den skyldige.
Harry och Fergus tar sig an ett nytt fall, där en kvinna försvunnit från en irländsk by med en kuslig historia. Råkade kvinnan få reda på något hemligt som ledde henne till sin egen död? Eller mördades hon av någon i hennes närhet?
Harry, Fergus och Lola blir bjudna på en fest med mordtema på en avlägsen ö. Festligheterna övergår snabbt till något helt annat, när de inser att en verklig mördare befinner sig mitt bland dem.