En nära vän till Higgins, en konstkännare som nyligen anlitat Magnum för att testa sin säkerhet, blir mördad, och Tomas arresteras som huvudmisstänkt.
En åldrande magnat, Henry Brown (Ben Vereen), ber Magnum att hitta hans förlorade kärlek, som nyligen kontaktat honom - problemet är att hon dog för 30 år sedan.