The Irrational
Alec Mercer, professor i beteendevetenskap, får i uppdrag att utreda mordet på en mode-influencer, vars pojkvän har erkänt brottet. Mercer misstänker att det ligger mer bakom än vad ögat ser.
Alec och teamet beger sig till Las Vegas för att hjälpa Camille, en före detta kollega som har blivit en skicklig pokerspelare, som har lurats in i fara.
Alec går med på att vittna som expertvittne i en rättegång om vållande till annans död för en vän till Kylie. Marisa fattar ett beslut om bombningsutredningen.